חוקי המשחק - בסיס
 

מקצועות ודרגות: המקצוע מסמל את הידע, הכישורים והמעמד שדמותך רחשה בעולם ופעמים רבות גם את הנטייה שלה כלפי חוק צדק מוסר ואמונה. הדרגה מבטאת את עוצמת המקצוע של הדמות. ככל שהדרגה במקצוע מסוים גבוה יותר כך היכולות רבות יותר.

כל שחקן יתחיל עם מקצוע אחד בדרגה 1 ובכל יום יעלה דרגה או שתי דרגות במקצוע שבחר.

 

אין פליי ( בתוך המשחק): אין פליי, כשמו, הוא כל דבר שנעשה בתור הדמות במשחק. שחקן שנמצא באין פליי יודע רק מה שידוע לדמות שלו ולא משלב דברים שידועים לו מחוץ למשחק במשחק

 

אוף פליי (מחוץ למשחק): אוף פליי הוא כל דבר אשר לא קשור לעולם המשחק. שחקנים שידברו באוף פליי ללא סיבה (כמו כיוס למשל) לעיתים תכופות יאבדו דרגה.
על השחקנים להשתדל לרדת כמה שפחות לאוף פליי במהלך המשחק, הדבר פוגע במשחק של שאר השחקנים. במידה ושחקן חייב לרדת לאוף פליי מסיבה כזו או אחרת, יעשה זאת בצד על מנת לא להפריע לשאר השחקנים. אחת הסיבות המרכזיות לקבלת חרפה, היא יציאה לאוף פליי.

 

מצב קרב: תחילתו של מצב הקרב הינו מרגע בו אתה רואה את האויב שמעוניין לתקוף אותך, או שאתה מעוניין לתקוף אותו. סופו של הקרב הנו כאשר הדמות שלך נמצאת במקום כלשהו 100 שניות מבלי שתהיה מותקפת.

 

נשקים: כל דמות דרגה 0 יכולה להשתמש בפגיון. אם כתוב לכם בטבלת המקצועות שם של נשק, כמו למשל "חרב קצרה" או "חנית הטלה", זה אומר שאתם יכולים להשתמש בהם. לא ניתן להילחם עם שני נשקים אלא אם כן אחד מהבאים קורה:
-יש לך מגן ביד השניה   

-יש לך כישרון שימוש בשתי חרבות    

-אחד הנשקים הוא פגיון
לא ניתן להילחם עם נשק שאין לך כישרון שליטה בו. אם אתה נושא עליך אחד כזה, אסור לך להתגונן איתו או לפגוע איתו.


שריון: שריונות מגנים על האזורים אותם הם מכסים. במקום בו יש שריון רוב הנשקים לא יוכלו לגרום נזק בפגיעה.
הנשקים חודרי השריון הם: אלות שרשרת, גרזנים, אלות גדולות, פטישים, מקבות, אילי ניגוח, רוגטקות, חצים וחניתות הטלה.

 

קסמים: כל הקסמים ההתקפיים שבמשחק מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים:
 

           קסמי שוט: הקסם מוטל ע"י הצלפה בשוט וצעקת שם הלחש. אם השחקן לא אומר את השם ללחש אין השפעה. השוט הינו חודר שריון אך מגינים חוסמים אותו.

 

           קסמי מגע: השחקן חייב לגעת במישהו ולהגיד את שם הלחש. לא ניתן לגעת בציוד שלו (זה לא משפיע).

 

          קסמי תודעה: משפיעים על המוח של היריב. חוסן נפשי ותודעה טהורה מגנים מפני לחשים אלה. (הרדמה, הפנוט, שגעון, גילוי אמת, הקסמת אדם, שכנוע, רב סוחרים,                                  עינוי, איום, שבועת אמת,
 

          קסמים אחרים: לרוב הם קסמים של הצבעה על מישהו, או דיבור איתו.

 

חיים: מספר החיים מיצג את מספר הפגיעות שהדמות יכולה לספוג לפני שהיא מתה. כל מכה מנשק מורידה נקודת חיים אחת (אלא אם מצוין אחרת). לכל דמות במשחק יש נקודות חיים שנקבעות על פי דרגתה במקצוע שלה.
לדמות ברמה 0 יש 1 חיים. בכל פעם שרשום "חיים" בטבלת המקצועות, פירושו של דבר שיש להוסיף לדמות עוד 1 חיים למגבלת החיים שלה. כאשר דמות מקבלת חיים זמניים, הם מתווספים לסך החיים שלה. ריפוי לא יכול להחזיר נק"פ זמני (נקודות פגיעה זמניות).

 

גסיסה: כל דמות שהחיים שלה הגיעו לאפס צונחת לרצפה ומתחילה לגסוס, עד ש:

 מישהו מבצע כנגדה וידויי הריגה / עושה עליה יכולת (החייאה, מת חי) או שפשוט כל הנוכחים סביבה עזבו והיא נותרה לבדה. במקרה ושחקן בוחר הוא יכול להישאר שוכב ללא מגבלת זמן אלה אם כן שחקן אחר דרש ממנו ללכת. אם לא עשו עליה שום יכולת, בסוף הגסיסה היא שמה ידיים על הראש ומתה - עוברת לעולם המתים והופכת לרוח.

 

מוות: דמות שמתה לא זוכרת דבר על מותה! (לא עם מי היא הסתובבה, לא מה היא ראתה בזמן שהייתה שוכבת ולא כל דבר אחר). הזיכרון שלה "נמחק" לאחר שחזרה לחיים בפונדק או במקום אחר.
ברגע המוות, יש להניח את שתי הידיים על הראש לפונדק או למחנה הקבוצתי (בתנאי שאין קרב במחנה).

חשוב לציין, שאין להתייחס לשחקנים מתים שעוברים באזור המשחק (כל הדמויות עם ידיים על ראשן). לא רואים אותם ולא מדברים איתם. דבר זה פוגע באין פליי בצורה חמורה. החוק הזה לא תקף במקרה ולשחקן ישנה יכולת לראות רוחות.
דמויות שמתו נמצאות במימד האסטרלי, אך הן לא רואות אף אחד והן לא יכולות לבצע פעולות מלבד ללכת למקום החזרה לחיים. לא ניתן לפגוע בהן.
 

וידוי הריגה: מחסל סופית דמות שוכבת, שלא יכולה להגן על עצמה. יש לגעת בעדינות בדמות השוכבת, עם יד או עם נשק, ולהגיד "וידוי הריגה”. באותה רגע הדמות מתה, לא משנה כמה חיים היה לה. דמות שנעשה עליה וידוי הריגה שמה את ידיה על ראשה וצועדת לעולם המתים.

 

כסף: מדי מפגש יחולקו מטבעות

.
תעופה: לחלק מהמקצועות ישנה דרך לעוף. שחקנים מעופפים פורשים את ידיהם מעל גובה הכתפיים ו"עפים". ניתן לפגוע בהם רק עם נשקי הטלה או טווח (חיצים, חניתות הטלה, סכינים) וקסמים. אם נשק הטלה או טווח פוגע בשחקן מעופף השחקן נופל לקרקע גוסס.
 

בזיזה: במקרה והרגתם מישהו או הגעתם לגופה מותר לכם לבזוז את הגופה. כלומר מותר לכם לקחת פריט ציוד אחד מהציוד המשחקי שעל הדמות, וזאת בתנאי שאף אחד עדיין לא בזז את הדמות (האחריות לומר שנילקח כבר פריט מוטלת על השחקן שניבזז). שחקן ללא כישרון חיפוש לא יכול לערוך חיפוש בגוף הקורבן. הבוזז רשאי לקחת חפץ רק מהחפצים הנגלים לעין, או לבקש לראות חפץ מוסתר אחד במקרה וידוע לו המקום המדויק בו הוא מוחבא.
ערים, קירות: כדי לחדור לשטח עיר שיש בה אנשים יש לקבל רשות או להטיל מצור. לא ניתן לעבור דרך קירות ויש להכנס לעיר אך ורק דרך שער מרכזי של העיר.
 

מצור: כדי להיכנס לעיר בכוח יש להטיל מצור שלוקח 100 שניות. במשך כל זמן המצור צריכים התוקפים להשאיר לפחות אדם סופר אחד בטווח 5 מטר מהעיר. לצבא התוקף אסור לפרוץ לעיר או להתקיף את האנשים שבפנים בשום צורה. (במקרה של התקפה עם אייל ניגוח הדרישה למצור מתבטלת מיידית ברגע שהאייל נוגח בשער. כל  סוחר, שנמצא בעיר שמטילים עליה מצור, מאבד את חסינותו