top of page

עולם המים – עלילה

כמעט בכל ספינה תוכל למצוא מספר סיפורים שיספר על ימים עברו בהם אדמה יצאה מן האוקיינוס ובני אדם רבים חיו בה. בימים העתיקים האלו בני האנוש שלטו בעולם, אך לא עוד.

 

כיום רק מים מכסים את העולם ויצורי המים הם ששולטים בו. בני האדם הינם גזע קטן שמתקשה לשרוד בתנאים הקשים. הם חיים על גופים צפים (רפסודות, ספינות ואיים צפים) בקבוצות קטנות ויש בניהם תחרות מתמדת על משאבי הטבע המעטים.

 

 לפני 100 שנה התרחשה המלחמה הגדולה שכמעט והביאה להכחדת רוב האנושות. ארבעה שליטים שאת שמם כיום אסור להזכיר שיצאו זה כנגד זה כדי לשלוט בגזע כולו. אלמלא קארקאן הגדול, קוסם המים הקדוש, היה זה סופו של גזע בני האנוש המהולל. ברגע המפגש הגדול בן הצבאות, יצא קארקאן מהמים וקרא למים עצמם להטביע את ספינת הדגל של ארבעת המלכים כשהמלכים בתוכם.

 

לאחר מכן כינס קוסם המים את בני האנוש והכריז שימי המלחמה תמו והגזע חייב להיות מאוחד עד ליום הגאולה בו אל הים יסלח לבני האדם ויחשוף את האדמה הקדומה מהמעמקים.

 

"יום האיחוד" הפך ליום חג קדוש, שמידי שנה מגיעים כל בני האדם לפגוש את הקדוש במקום בו עמדה לפרוץ המלחמה.

ביום זה יוצאות כל ספינות בני האנוש לתחרות שעליה מכריז הקוסם הגדול והמנצח בתחרות זוכה למלוך על בני האנוש באותה שנה.

מלך בני האדם תמיד גר באי האדמה היחיד, "סולחה",  שהעניק קוסם המים לבני האנוש כסמל לברית השלום שהם כרתו.

שליט האי הוא גם שליט המים המתוקים והוא מעניק את המים לפי ראות עיניו לקפטנים של ספינות הדגל.

 

המלך הנוכחי "זיגמונד בן חובל" מולך כבר 10 שנים. עלייתו לשלטון מלווה בשמועות מדאיגות לגבי בגידתו בקפטן שלו- קפטן זיגפריד-  שהיה מלך האי, רציחתו וירישת כסאו. מרגע שעלה לשלטון זיגמונד עשה הכל כדי להכשיל קפטנים אחרים בסיכויים לזכות בתחרות הירושה. בשנה האחרונה אפילו לא היו מתמודדים, מלבד המתמודד מטעמו של זיגמונד, קפטן פיבוט-שהינו בן חסותו ועושה דברו הנאמן של המלך. לאורך השנים נעשה המלך זיגמונד לחשדני על גבול הפרנואידי וכבר שנתיים הוא לא עוזב את כיסאו. אין אדם מבחינתו שהוא לא חשוד בניסיון הפיכה ולאף אחד אסור להתקרב למלך. בטח ובטח לא להכניס נשקים להיכל שלטונו.

 חוקים מיוחדים לעולם המים:

  חוקי הים:

  •  מלבד מקומות כמו איים צפים האי סולחה וכלי שיט, כל העולם הוא ים.

  • ניתן לשוט על המים רק בספינה או ברפסודה

  • כל מי שיוצא לים בכלי שיט חייב בקבוק מים מתוקים. ללא בקבוק לא שורדים יותר מ- 100 שניות.

  • לאחר 100 שניות אם לא מגיעים למקום שבו יש בקבוק מים כל הצוות מת מצמא.

  • מי שקופץ למים יכול לשרוד שם  50  שניות והוא חייב ללכת עקב לצד אגודל. לאחר 50 שניות הוא מת מטביעה חייב להישאר במקום ולספור עד 100. לאחר מכן הוא יכול ללכת למחנה שלו או לפונדק עם ידיים על הראש. כשהוא מתעורר, הוא לא זוכר דבר.

  כלי שייט:

   רפסודה (מוט במבוק יחיד):

   * עד 4 אנשים ניתן לשוט

   * לא ניתן לתקוף ספינות או רפסודות אחרות

   * אזור לרוץ כששטים, אלא לנוע רק בקצב הליכה

   * אסור להשתמש בתותחים

   

   ספינה:

   חייב קפטן כדי להשיט ספינה

   אין מגבלה לכמות האנשים.

   ניתן לתקוף ממנה ספינות ורפסודות

   מותר לרוץ

   מאפשרת שימוש בתותחים

 

   מחצבים:  ישנם שני סוגי מחצבים נפוצים: עץ, ברזל

   העצים: ניתן למצוא צפים במקומות שונים בים בעזרתם אפשר לבנות רפסודות, ספינות ואיים צפים.

  העץ במשחק מאופיין כבול עץ מרובע בגודל 5*5*25 סמ.                             

   בכל משחק מפזרים לפחות 5 מחצבי עץ.

   5 עץ= רפסודה

   10 עץ= ספינה

   15 עץ= אי צף

   ברזל: בדרך כלל את הברזל ניתן למצוא רק במעמקים.

   לרוב הבז'אזים והמארותים מביאים אותו מהמעמקים לבני אדם כדי שיחשלו ממנו כלי נשק. מחצב הברזל, מסומן כחתיכות מתכת גליליות באורך 20 ס"מ.  את המתכות אפשר להחליף בפונדק, בשווי של: חתיכת ברזל= 5 נקודות נשק

 

   קפטנים: הקפטנים הם מנהיגי הספינות. כדי להיות קפטן יש לקבל אישור ממנהל המשחק או לקחת לקפטן אחר את הכובע שלו, כמובן שזה לא כ"כ פשוט.

   לקפטן מותר להחזיק בשלושת סימלי המנהיגות: האקדח, הדגל והכובע. כל אחד מהחפצים מעניק יכולת מיוחדת.

   

   אקדח: ניתן לטעון כדור כל 5 שניות.

   ירייה מהאקדח קוטעת איבר מיד, כמו היכולת "כריתת איברים".

 

   דגל: כל בני הברית שיחד עם הקפטן בספינה מקבלים +1 חיים.

   

   כובע: מעניק שתי יכולות:

            1. מעניק את התואר קפטן ואת כל הזכויות הנלוות אליו.

            2.מאפשר למי שחובש אותו להשיט ספינה

            3. לא  ניתן לבזיזה אם הקפטן מחזיק אקדח או דגל.

               * קפטן שנלקח לו הכובע מת מוות סיפורי.

xxxxxx

bottom of page